بر روی پاشنه پا بدویم یا پنجه پا

بر روی پاشنه پا بدویم یا پنجه پا

برای تمام ورزشکاران مخصوصا ورزشکاران حرفه ای اصولی دویدن و صحیح دویدن بسیار اهمیت دارد و باید آموزش ببینند که بر روی پاشنه پا بدوند یا پنجه پا.در بین متخصصان و افراد حرفه ای درباره نحوه صحیح دویدن هنوز اختلاف وجود دارد که باید با کدام قسمت پا بر روی زمین معمولی یا حتی تردمیل راه رفت و دوید که به بدن آسیب وارد نشود.

اگر وارد دنیای ورزش و رشته دو شوید، مربیان دوی سرعت به شما دائما خواهند گفت که بر روی پنجه های پاها بدوید و نقطه فرود پاهای شما باید پنجه ها باشند.در صورتی که مربیان “دوی ماراتن” فرود بدن را بر بین پنجه و پاشنه، در قسمت قوس پاها بهترین روش می دانند.

انتخاب فرود کل بدن بر روی پنجه یا پاشنه پاها هر دو دارای معایبی خاصی هستند و نباید در انجام دادن یکی از این روش ها زیاده روی کنید، زیرا خطرات و مشکلاتی را برای شما به وجود خواهد آورد.با تمام این توصیف ها استفاده از پنجه پا برای دویدن روش مناسب تری نسبت به پاشنه پا می باشد و حداقل آسیب دیدگی را برای شما به همراه خواهد داشت.

زمانی که بر روی پاشنه پا می دوید و با تمام وزن بر روی آن فرود می آیید، ضربه زیادی به این قسمت از پا وارد می کنید و این قسمت اجازه سریع گام برداشتن را به شما نمی دهد.با تمرین می توانید عادت فرود آمدن بر روی پاشنه پاها را کم کنید و شاید این کار در ابتدا مشکل به نظر برسد، ولی با انجام دادن این کار می توانید از مزایای زیاد آن برای بدن استفاده کنید.

زمانی که شما در هنگام دویدن بر روی پنجه هایتان گام بر می دارید و بر روی آنها فرود می آیید به میزان زیادی شوک ناشی از دویدن را از روی زانوها و مفاصل خود کم می کنید.با انجام دادن این روش می توانید بدون اینکه سرعت شما کم شود، به جلو بدوید و اگر لازم باشد مانند دونده سرعت به جلو خم شوید و فشار زیادی که به مفاصل و زانوهای شما وارد می شود را کم کرده و این فشار را بین ساق ها منتقل کنید.

پس بهتر است زمانی که قصد دارید مسافت طولانی را راه بروید یا بدوید بر روی پنچه ها و حداکثر بر روی قوس پاهایتان فرود بیایید که فشار کمتری بر مفاصل زانوها و حتی کمر شما وارد شود.دویدن و فرود آمدن کل بدن بر روی پنجه های پا ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد و اما نیاز به تمرین و ممارست دارد تا بتوانید به صورت ناخودآگاه این کار را انجام دهید.

برای فرود روی پنجه ها باید سعی کنید پاهایتان را به طور مستقیم در مرکز گرانش بدن فرود بیاورید یا کمی به سمت جلو خم شوید تا عضلات پاها به ناچار مجبور باشند به هنگام فرود آمدن از پنجه ها استفاده کنند.زمانی که شما با قسمت جلویی پاهایتان بدوید، احتمال آسیب دیدگی شما کاهش پیدا می کند.

البته نباید بیش از حد و بی رویه با این روش فعالیت انجام دهید، زیرا دچار شین اسپلینت، ماهیچه های ساق پای سفت، درد زانو، التهاب تاندون پا خواهید شد و از ادامه دادن فعالیت و ورزش کردن باز می مانید.اگر دچار درد در نواحی پاها و عضلات شدید، فرم دویدن و کشش عضلات خود را بررسی کنید و اگر نیاز به استراحت داشتید این کار را حتما انجام دهید و پشت گوش نیندازید و به جای دویدن می توانید فعالیت های دیگری مانند: شنا، دوچرخه سواری یا حتی از الپتیکال خانگی استفاده کنید و فعالیت روزانه خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!